Case: SEGA

Rebranding skaber over 1 million visninger pr. md. på Pinterest

SEGA gardiner har fået en 360 graders løsning med ny visuel identitet, der kommer til udtryk i et nyt website samt masser af lækkert content. Sammen med SEGA har vi kombineret strategi, kreativitet og teknologi for at skabe et brand, der skaber inspiration, hvor virksomhedens autoritet, salg og markedsposition er blevet styrket.

Design uden navn
Opgave

SEGA gardinbusser har i mere end 50 år været blandt de førende leverandører af gardiner efter mål til danske hjem.
SEGA skaber smukke, individuelle gardinløsninger og leverer dem til hjemmet via SEGA bussen. SEGA havde behov for en ny identitet til en ny markedsposition og ikke mindst et øget salg særligt i Jylland.

Opgaven gik derfor ud på at skabe hele den digitale tilstedeværelse og visuelle identitet, så kunderne fra første klik føler sig inspireret, trygge og rådgivet. Samtidig skulle online marketing udvikles, så annoncering udstrålede autoritet og inspiration.

Løsning

Med udgangspunktet i et nyt website blev hele identiteten, logoet, visuelle udtryk, billeder og farvevalg skabt. Vi udviklede også tone of voice, payoff budskaber samt USP'er.
For at skabe noget, der virker, indsamlede vi data fra det daværende website samt Google Ads og lagde en differentieringsstrategi. Ud fra dette udviklede vi et endeligt design efter tidens trends samt nyt content med stil og tone. Alt blev analyseret, udviklet og produceret på samlet set 4 måneder, inden det blev lanceret til aftalte deadline.

Efterfølgende har vi løbende udviklet kampagner og budskaber til online marketing ud fra content med fokus på inspirerende produktfordele, serviceydelser samt tidens indretningstendenser. Vi arbejder intenst med at skabe resultater til vores contentplan, som indeholder blogindlæg, online kataloger, pop-ups, landingssider, SoMe-annoncering, Google Ads og e-mail marketing automations inkl. grafik, tekst og opsætning.

Resultat

Websitet og online marketing blev rebrandet til et æstetisk flot og inspirerende univers, som er tilpasset kundens værdisæt. Gennem et nyt look samt lækkert content sikrede vi en differentiering af SEGA i forhold til Deco Group’s andre brands med DNA i online tilstedeværelse. Rebrandingen har styrket virksomhedens autoritet og salg gennem unik promovering af de eksklusive produkter.
Allerede efter 2 måneder havde SEGA mere end 2 millioner visninger af deres content på Pinterest. Vi får konstant nye signups til kataloget, leads kommer ind i online booking system, og SoMe-annoncer skaffer leads.

Se SEGA's nye website
Ydelser

Visuel identitet
· Logo
· Farver
· Fonte

Content
· Foto
· Film

Website
· Indsigt, strategi og analyse

Online markedsføring
· Contentudvikling
· Målrettet annoncering


Kent
Kent Dahl

Kreativ Direktør
kent@touche.dk
+45 2483 3555

Duo Billede
2
3
Design uden navn 1
4
5
Header 1 1
Header 3
Header 4