Opgave
Don’t Waste It udspringer af virksomheden Rethink Event og fokuserer på bæredygtighed gennem affaldssortering. Don’t Waste It gør det let og intuitivt at affaldssortere til events som fodboldkampe, festivaller og meget mere, og folkene bag kom til os for at få en visuel identitet og hjemmeside, som kunne være et optimalt udgangspunkt for at søsætte brandet.
Løsning
I tæt dialog med Don’t Waste It fik vi stor forståelse for baggrunden for virksomheden og de ønsker, de havde. En del af tanken bag konceptet er nudging og adfærdsdesign, som låner fra det legende og små børns puttekasser, og derfor trak vi inspiration herfra med klare, lyse farver og stor overskuelighed.
Processen hos os er altid, at vi finder fælles fodslag og skaber et godt udgangspunkt at arbejde ud fra. For Don’t Waste It betød det, at vi først holdt en workshop, hvor vi kunne lære konceptet, brandet, produktet og idéen bag at kende.
Resultat
Det endelige resultat afspejler Don’t Waste It og tilgangen til affaldssortering. Don’t Waste It har ønsket blandt andet et imødekommende og farverigt udtryk, som samtidig slår fast, at de er erfarne eksperter.
Udtrykket er moderne og intelligent, ligesom Don’t Waste it og produktet er. Hjemmesiden fungerer godt på både desktop og mobile enheder, og man får et nemt overblik over produktet, virksomheden og idéen bag.
Don’t Waste It har fået en tydelig identitet, som de kan læne sig op ad i deres kommunikation, og som tegner et klart billede af dem som virksomhed og deres koncept.
Ydelser
· Visuel identitet
· Website
· Logo
· Grafik
Udtalelse
Vi havde lidt kendskab til TOUCHÉ i forvejen, og efter at have talt med dem var vores indtryk hurtigt, at det her er gode folk, det er mennesker, vi godt kan lide. Det er vigtigt for os.
En fælles workshop var en god indledning. Selvom vi ikke havde svar på alt, blev vi udfordret på vores standpunkter, men med respekt for det vi mente.
Igennem hele processen har TOUCHÉ været lydhøre over for vores kommentarer, og har altid kunnet argumentere godt for hvorfor de har foreslået det, de har foreslået. Man mærker en grundighed og ekspertise, samtidig med at de er villige og gode til at lytte til os og vores ønsker.
Resultatet er blevet lækkert! Det har kant og er stadig professionelt, og så er der en god sammenhæng på tværs af hele vores identitet fra logo til hjemmeside og vores produkter. TOUCHÉ har skabt en identitet, der rammer os rigtig godt. De har på hjemmesiden skabt et univers, vi kan arbejde videre på, i takt med at vi udvikler os, og der er allerede tiltag i støbeskeen, som bliver lettere takket være TOUCHÉ.
Nadia Bjørnson-Langen, kommunikationskonsulent hos Don’t Waste It.