Opgave
Dunlopillo er verdenskendt for eksklusivt sengehåndværk, som tog sin begyndelse i 1929. I anledning af brandets 90-års jubilæum trængte det til at blive genopfrisket.
Løsning
Der blev skabt en ny visuel identitet og et nyt kommunikationskoncept, der styrker brandets payoff: ”det naturlige valg siden 1929”. Det nye univers blev skabt i en jordnær farvepalet kombineret med en nordisk fotoside og ydermere suppleret med tekniske illustrationer, fabriksfotos og -film. Tilsammen manifesterer det Dunlopillo som værende et førende sengemærke med stor erfaring i produktionen af senge i naturmaterialer.
Resultat
Både forhandlere og forbrugere har taget godt imod Dunlopillos nye identitet. Der hersker en ny stolthed omkring brandet, og butikkerne har i dag nemmere ved at kommunikere brandets styrker, hvilket har forbedret deres salg.
Ydelser
· Visuel identitet
· Foto & film
· Website
· Katalog
· POS
· Butiksindretning
· Annoncer