Kan du finde rundt på din hjemmeside?

Kend kunderejsen – UX er essentielt

Når en potentiel kunde lander på din hjemmeside, er det essentielt, at vedkommende har en god oplevelse. UX står for User Experience og dækker over, hvordan din hjemmeside opleves af besøgende, og det er essentielt for at konvertere besøgende til kunder. Vi sørger for en optimal oplevelse, når vi laver en ny hjemmeside til dig.

En kunderejse begynder dog sjældent på hjemmesiden. Kunderejsen begynder ofte på sociale medier, i søgemaskiner, i en tv-reklame eller noget helt andet. Hjemmesiden er dog en essentiel del af kunderejsen, som befinder sig længere nede i købstragten.

Det er typisk på din hjemmeside, kunden reelt laver købet af dit produkt, udfylder en kontaktformular eller beslutter sig for at ringe til dig. Hvis siden er uoverskuelig, langsom, grim eller dets lige, kan det være en forhindring, der får kunderne til at springe fra. Derfor skal brugeroplevelsen eller UX på din hjemmeside være i top.

Kend dine landingssider

Landingssider er et vigtigt begreb at kende til, når vi snakker om hjemmesider. Landingssiden er den side på dit website, hvor den besøgende lander – det kunne fx være fra en annonce på Facebook. UX handler blandt andet om at tænke over, hvor besøgende lander, og om der skal differentieres alt afhængigt af, hvor besøgende lander.

Måske vil du gerne lede besøgende ad en bestemt sti på din hjemmeside, hvis de kommer fra Facebook en bestemt kampagne, men du vil gerne have besøgende ned ad en anden sti, hvis de lander på forsiden gennem en Google-søgning.

Der er mange overvejelser at gøre sig, og hvad der er optimalt for dig og din virksomhed er en individuel vurdering. Sammen finder vi ud af, hvordan vi giver dine kunder den bedste brugeroplevelse, så du får ført så mange som muligt gennem din hjemmeside til et salg eller et lead.

Ensartet udtryk giver en god oplevelse

Et vigtigt element i brugeroplevelsen er at holde forvirring og forhindringer på et minimum. Her er et vigtigt element, at man har et ensartet udtryk på tværs af platforme, så man som bruger eller besøgende har følelsen af, at man er i samme univers.

De samme grafiske elementer, de samme nøglevendinger og den slags er med til at give en mere glidende overgang, som er god, når du gerne vil fastholde kunden.

Derfor står vi også gerne for markedsføringen af din virksomhed, når du har fået en ny hjemmeside. Det sikrer et ensartet udtryk på tværs af alle de platforme, der er relevante for dig og din virksomhed. Vi har stor ekspertise, når det kommer til online marketing, men vores rødder ligger i reklameverdenen, og derfor er vi også eksperter, når det kommer til offline markedsføring.

Sammen finder vi den bedste måde og de bedste platforme at sælge din virksomhed på med en kunderejse og UX i topklasse.

Læs mere om webudvikling hos Touché

Er du nysgerrig på at høre mere om, hvordan vi kan styrke din online tilstedeværelse, så kontakt gerne vores Marketing Chef Ane Blach.

Leads

4.600 nye medlemmer til kundeklubben med Gamification

Din Tøjmand har fået over 4.600 nye medlemmer i sin kundeklub på under tre uger gennem en succesfuld kasinokampagne med gamification.

Læs mere »
Eksponering

1,2 mio. visninger med Facebook-kampagne

Gennem Facebook-annoncering og en inspirerende iPaper har vi skabt en kampagne, der er gået lige i forbrugernes (jule)hjerte.

Læs mere »