Kan I ses på de Sociale Medier?

Marketing på sociale medier – betalt og organisk

Danskerne elsker sociale medier – ligesom resten af verden. Små 4 millioner danskere er på Facebook, og de fleste har også profiler på Instagram, LinkedIn, Twitter, eller nogle af de andre sociale medier, som også findes i sfæren af sociale medier.

Disse platforme er altså en vigtig kanal at fange mulige kunder på, og det er vigtigt at være bevidst om sin tilstedeværelse her. Derfor tilbyder vi at håndtere sociale medier for dig og din virksomhed.

Vi har erfaring med community management på sociale medier, ligesom vi er velbevandrede ud i annoncering og optimering af ROAS på annoncering på Facebook, Instagram og de andre sociale medier.

Betalt eller organisk? Sandsynligvis begge dele

Den gode strategi på de sociale medier indeholder typisk både organiske opslag og betalte annoncer. Landskabet på de sociale medier, særligt når det gælder Facebook, ligger sådan, at du typisk ikke kommer særlig langt udelukkende organisk.

Hvis du går viralt, er behovet for et annoncebudget ikke lige så stort, men det er de færreste, der formår at gøre det konsekvent. Hvis ikke er den mest effektive måde at nå ud til mange mennesker på sociale medier typisk annoncering. Det har dog også nogle fordele at bruge annonceringen.

Eksempelvis kan annoncering på Facebook give dig mulighed for at nå en række nye potentielle kunder. Facebooks annonceplatform er meget avanceret, så der er mange muligheder for at nå præcis det publikum, du gerne vil have fatpå.

Instagram-annoncering har samme fordele, fordi det er samme annoncemodul (Facebook ejer jo Instagram), og de andre sociale medier sigter efter samme høje standard som Facebook kan tilbyde. Der kan segmenteres geografisk, aldersmæssigt, interessemæssigt og på mange andre parametre, som er brugbare for dig, der vil have kunder gennem sociale medier.

Det rette content er essentielt

Når Facebook, Instagram og alle de andre er så oplagte platforme at bedrive marketing på, er der selvfølgelig også konkurrence. Vi er ikke de eneste, der har set lyset i at markedsføre os selv og vores kunder på disse platforme, og derfor skal der noget til for at slå igennem. Det rigtige content er et stort skridt i den rigtige retning.

Med det rigtige indhold til sociale medier, har du noget, der kan få modtageren til at stoppe op i sit feed. Her er flotte billeder eller videoer som regel gode bud, fordi de fanger øjet og er lette at afkode.

Vi hjælper med at lave det optimale indhold til sociale medier. Med vores professionelle fotografer og eget 600 m2 fotostudie har vi alt det, der skal til for at skabe det bedste content til Facebook, Instagram, LinkedIn osv.

Tydelig strategi med langsigtede mål

Særligt når vi snakker om virksomheder og organisationer med relativt få følgere på sociale medier, er en indsats på disse platforme med et langsigtet fokus. Med flere følgere, får man så at sige mere foræret, fordi man kommer længere ud uden at skulle betale for det.

Med flere følgere følger en større mulighed for, at nogen deler ens indhold, og der skabes ringe i vandet, men det tager tid og kræver en struktureret, seriøs indsats at opbygge en følgerskare.

Det er dog ikke alle virksomheder, der har brug for et stort antal følgere for at opnå sine mål, og følgere er ikke den definitive målestok for succes. Derfor skal al ageren på sociale medier ske ud fra en grundigt overvejet strategi, som vi sammen bliver enige om.

Ane 1

Er du nysgerrig på at høre mere om, hvordan vi kan styrke din online tilstedeværelse, så kontakt gerne vores Marketing Chef Ane Blach.

Leads

4.600 nye medlemmer til kundeklubben med Gamification

Din Tøjmand har fået over 4.600 nye medlemmer i sin kundeklub på under tre uger gennem en succesfuld kasinokampagne med gamification.

casino cover
Læs mere »
Eksponering

1,2 mio. visninger med Facebook-kampagne

Gennem Facebook-annoncering og en inspirerende iPaper har vi skabt en kampagne, der er gået lige i forbrugernes (jule)hjerte.

jul cover
Læs mere »